Tot nu toe moest men allerlei formulieren invullen om een subsidie aan te vragen bij de gemeente Almere, waarbij men ook diverse documenten moest meesturen. Volgens de gemeente kan dat gemakkelijker en daarom gaat de gemeente per 8 september een nieuw digitaal systeem introduceren: het SubsidieVolgSysteem (SVS).
SubsidieVolgSysteem
Het wordt een stuk gemakkelijker met SVS. Dit kan simpel door in te loggen, de regeling te kiezen die bij het initiatief past, zodat men de aanvraag digitaal kan indienen. Daarna kan de aanvraag precies gevolgd worden.
Tevens kan men extra documenten via het systeem aanleveren, zodat alles op één plek te volgen is. De gemeente gaat dit doen om de dienstverlening te verbeteren. Met het SVS wordt het subsidie transparanter en efficiënter gemaakt.
Belangrijke data
Vanaf 8 september kan men via SVS subsidie aanvragen. Indien men een subsidie aanvraagt voor activiteiten die (bijna) het hele jaar 2026 duren, moet de aanvraag uiterlijk 30 september binnen zijn.
Indien men niet op tijd de aanvraag kan indienen, dan moet men vóór 30 september dit melden via [email protected]. BIj het aanvragen hebben inwoners DigiD nodig en organisaties en ondernemers eHerkenning.
Indien de aanvraag op tijd is ingediend, hoort men uiterlijk 31 december of de subsidie is toegewezen. Voor eenmalige subsidies of aanvragen met uitstel gelden andere termijnen – die staan in de bevestiging van de aanvraag.
(Bron: Gemeente Almere)